Vi är tävlingsmänniskor och älskar att tävla. För yrkesrollen har det inneburit att vi ofta är med och ställer upp som domare i olika tävlingar inom mässområdet.En av de allra roligaste tävlingarna att medverka som domare för är Ung Företagsamhet där vi brukar vara med i juryarbetet både på den regionala uttagningen i Jönköpings län samt i den stora Sverige-finalen. Trots att vi gjort de under många år så imponeras vi varje år av ungdomarnas kreativitet, klokhet och framåtanda. Därför vill vi gärna dela med oss av exempel på hur det kan se ut när gymnasieungdomar får skapa sina egna mäss-montrar.
Bra kommunikation är tydlig kommunikation. Använd gärna bilder istället för ord och låt det inte bli plottrigt. Snygg detalj med mattan som leder vidare in till bakgrundsbilden.
Enhetligt, inbjudande och förmedlar en känsla. Vill besöka Värmestugan och spela spel efter en hel dag i skidbacken.
Processen förklaras enkelt och tydligt på den högra monterväggen.
Produkten i centrum. Genomtänkt färgval.
Monter som sticker ut på ett kreativt sätt. Utomhus, precis utanför mässhallen, fanns dessutom den riktiga Degbussen.
Snygg monter med ett genomtänkt koncept. Hade t.o.m. tänkt igenom hur besökarna skulle röra sig i mässhallen och önskat monterplacering efter det.
Rejält, handfast och förtroendegivande.