Nytt samarbete skapar fler utbildningsmöjligheter

Tillsammans med Sveriges tre största mässarrangörer kraftsamlar nu Fairlink för att hjälpa utställare att nå ännu bättre resultat när man ställer ut på mässor.

 

Fairlink har slutit ett samarbetsavtal med Sveriges tre största mässarrangörer: Elmia, Stockholmsmässan och Svenska Mässan. Samarbetet handlar om att tillsammans erbjuda och utveckla utbildning för utställare. Projektet är den största utbildningsinsatsen inom mässmediet någonsin i Sverige. Syftet är att kunna erbjuda en stor variation av utbildningsmöjligheter, till exempel: online kurser, på-plats kurser, filmer, böcker, nyhetsbrev, inlägg på sociala medier och mycket mer.

 

– Våra erfarenheter visar att utställare som utbildat sig når ett bättre mässresultat än sina konkurrenter. En viktig del är att utbilda och inspirera de som ska arbeta i montern. Genom det här samarbetet får vi möjlighet att utbilda ännu fler utställare, säger Mikael Jansson, CEO på Fairlink.

 

Målet är att det alltid ska finns ett format som passar varje individ och företag, och dessutom något att fördjupa sig ytterligare i, allt från snabba gratistips till mer djuplodande kurser. Som bas för allt material används de exempel, fakta och kunskaper som Fairlink samlat på sig sedan 1986 genom att bland annat intervjua 100 000-tals utställare och besökare såväl nationellt som internationellt.