for-utstallare

För utställare

Vi erbjuder dig utbildning i hur ni ska lyckas ännu bättre på mässan, och utvärdering för att du ska veta vad ni är bra på och vad som kan utvecklas till nästa gång.

  • Kick off för monterpersonalen
  • Taktisk mässutbildning för den mässansvarige inför en mässa
  • Strategisk utbildning för dig som sätter er mässtrategi
  • Utvärdera ert mässdeltagande
  • Gör ett produkttest i samband med mässan

Nedan kan du läsa mer om de olika utbildningar vi erbjuder, dels inför er mässa men även efter med utvärdering för att analysera mässans resultat:

Grundkurs för utställare är vår digitala utbildning, full med kunskap, inspiration och exempel på hur andra har jobbat med mässor. Med hjälp av ett klick blir den din på direkten. Klicka här och läs mer.

Skärmavbild 2015-06-29 kl. 09.19.23

Lär dig hur du hittar rätt personer med hjälp av målsättningar, inbjudningar och monteragerande. Kursen riktar sig till dig som är ansvarig för att planera ert deltagande på mässor. Vi utgår från Trade Fair Intelligence modellen och vi varvar teorin med övningar och exempel.

Fairlink hjälper dig att:

  • Hitta rätt personer på mässan
  • Spetsa till monteragerandet
  • Få kontroll på ditt mässdeltagande och nå dina målsättningar

Boka din plats på de öppna utbildningarna eller skräddarsy din alldeles egna utbildning.

Kontakta Ellen Källberg för att få boka eller ställa frågor, ellen.kallberg@fairlink.se eller 036 34 62 40.

För att boka plats på en utbildning klicka här

”Mycket inspirerande och tankeväckande dag som gav både energi och konkreta idéer”
Marcus Hammarström, Stockholm Visitors Board AB

Din personal avgör om det blir succé på mässan. Vi ser till att de vet hur man ska agera på en mässa, de blir engagerade och vet vad målsättningarna är. Efter kick offen kommer er monterpersonal…

Lägga rätt tid på rätt person
Monterpersonalens effektivitet kommer öka när de är medvetna om deras målgrupp samt kan avsluta ett samtal på ett trevligt sätt.

Följa upp sina kontakter
Efter kick offen vet personalen hur viktigt det är att följa upp sina löften. Det är ett sätt att sticka ut ur mängden.

Vara varumärkesbyggare
Positiva möten med din personal leder garanterat till ökade chanser till affärer. Positiva möten innebär att personalen har ett bra kroppsspråk och sätter besökaren i centrum.

Bli gladare
Kick offen lämnar personalen glada och motiverade. Självklart kommer det leda till att de lockar fler besökare till montern

Kontakta Ellen Källberg för att få boka eller ställa frågor, ellen.kallberg@fairlink.se eller 036 34 62 40.

”Jag är helt övertygad om att Ellen på Fairlink, med sitt humoristiska sätt att utbilda oss på Uponor Infrastruktur, kraftigt bidrog till att VA-mässan 2012 blev vår bästa mässa någonsin”

HansÅke Erixon, försäljningschef Uponor

Det är dags att genomföra mässor som tillför ditt företag/organisation något, och inte bara “vadsomhelstnågot” – utan det som ni har bestämt er för att uppnå. Fairlinks strategiska kurs riktar sig till dig som jobbar övergripande med mässor, och planerar vilka ni ska ställa ut på.

Målsättningen är att ni får insikt i vilka fördelar mässor har, och hur ni ska utnyttja dem på bästa sätt. Fairlink föreläser och leder diskussionen som leder fram till hur ni vill jobba framöver.

Ha en strategi för mässor – gör rätt saker rätt.
Att veta varför man ställer ut ökar chanserna för att göra ett bra jobb. Med en övergripande strategi jobbar alla åt samma håll.

Inspiration
Hur ska ni tänka kring mässor? Fairlink ger er verktyg, exempel och förståelse för mediet.

Kontakta Ellen Källberg för att få boka eller ställa frågor, ellen.kallberg@fairlink.se eller 036 34 62 40.

”Högre resultat i form av exponering, information och möten. Och sist men inte minst – det har varit mycket roligare.”

Olle Forsgren, marknadschef Time Care.

Känsla eller fakta?
Ofta har man en klar bild efter en mässa vad deltagandet gett. Det svåra är att beskriva resultatet i siffror. Fairlink har utvärderat flera hundra mässdeltaganden. Utnyttja vår erfarenhet och utvärderingsmetod. När du utvärderar er mässa kommer du att:

  • Öka er effektivitet - Vetskapen om att något kommer mätas ökar effektiviteten.
  • Benchmarking - Flera utställare deltar i utvärderingen vilket gör att du kan jämföra dina resultat.
  • Enkelt - Utvärderingen blir gjord och du får snabbt ett proffsigt material att redovisa internt.
  • Fler affärer - Gör fler affärer med vår Leads Generator som förlänger ert mässdeltagande och ökar möjligheterna till fler kontakter.

Utvärderingen finns i tre storlekar:

Utvärdering Small Består av 6 standardfrågor, 6 000:-. 6 000:-.
Utvärdering Medium Består av frågorna i small + 8 fördjupande frågor. Möjligheten att jämföra sig mot databasen ingår 12 000:-.
Utvärdering Large Mediumpaketet med Leads Generator som förlänger ditt deltagande där enkäten avslutas med ytterligare en kontaktmöjlighet 30 000:-.

 

Ladda ner vårt produktblad om utvärderingstjänster här.

Vill du utvärdera själv?
Fairlink har en modell där du själv kan utvärdera er mässa. Modellen grundar sig i Return On Investment (ROI). Principen är enkel – det går att sätta ett värde på allt du uppnår på mässan.

Genom att sätta ett värde på kontakter, utbildningsinsatser och andra målsättningar behöver du inte veta vad slutresultatet blir med de kontakter du fått på mässan. Nyckeltalet ROI får du sedan genom att dividera det uppskattade värdet av ditt mässdeltagande med kostnaderna.

 

Ladda hem modellen och lär mer!

ROI-Modellen

Ladda gratis hem vår Utvärderingsmodell i pdf som hjälper dig att förstå ROI

Ladda gratis hem vår Utvärderingsmodell i excel som hjälper dig att räkna fram ert ROI

 

Kontakta Anders Lindhe för att få boka eller ställa frågor, anders.lindhe@fairlink.se eller 036 34 62 38.

Passa på att utnyttja mässdeltagandet ännu mer – låt Fairlink genomföra en produkttest.

Tillsammans beslutar vi hur testet ska genomföras och vilken målgruppen är. Vi kan genomföra produkttestet i er monter. Vi kan även genomföra produkttestet i en egen monter eller i någon angränsande möteslokal. Vi sköter urval och genomförande.

Efter mässan får du ett oberoende och strukturerat beslutsunderlag. Dessutom har ett produkttest nyhetsvärde, är varumärkesbyggande och blir en snackis efter mässan. Pris mot offert.

 

“Overall Stockholm went very well. We were extremely satisfied with Fairlink, especially the staff they hired to help out over the weekend – they were all very professional. You did an excellent job before, during, and after the study.” Paul Griffiths | Marketing Communications Manager, EMEA | Navico UK LTD.

 

“Produkttestet ni genomförde gav oss mycket värdefull kunskap om våra slutkonsumenter och deras användning av gräsklippare. Allt arbete genomfördes mycket professionellt och med ett fantastiskt engagemang från er sida.” Jesper Larsson | Global Product Manager | Husqvarna AB

 

Vi på Farilink arbetar tillsammans med Elmia och Stockholmsmässan för att skapa ett bra mässdeltagande för alla utställare.

Tillsammans har vi nu skapat Exklusiva kurser för dig som är utställare på följande mässor:

Är du utställare på ovan nämnda mässor? Klicka då på din mässa för att läsa mer om kursen och även anmäla dig till ett unikt tillfälle att maximera ditt mässdeltagande. Endast begränsat antal platser.